Controle visdocumenten

Dinsdag, 12 mei 2015

Controleurs Sportvisserij Nederland, BOA's en verenigingscontroleurs gaan in 2015 véél controleren aan de Gemertse visvijver De Dribbelei te Gemert zowel overdag als 's nachts.

Een sportvisser is als lid van een hengelsportvereniging gebonden aan de statuten en het huishoudelijk reglement van die vereniging. Hierin staat dat de sportvisser verplicht is om mee te werken aan controles door hengelsportcontroleurs.

De verplichting voor de sportvisser opgenomen om de VISpas en de bijbehorende lijst(en) van viswateren en de eventuele Derde hengel/Nachtvistoestemming ter inzage af te geven aan controleurs sportvisserij, politieambtenaren en andere opsporingsambtenaren.

Ook in 2015 zullen de controleurs Sportvisserij Nederland en verenigingscontroleurs van HSV Ons Genoegen Gemert frequent controles uitvoeren om "zwart" visserij te voorkomen. Het kan voorkomen dat u meerdere malen door verschillende controleurs wordt gecontroleerd. Graag vragen wij uw medewerking.

Boetebedragen Sportvisserij 2015:   KLIK hier