Vismeester Fred Guldenaar stopt ermee.

Zaterdag, 30 juni 2018

Donderdag 28 juni jl. heeft Fred Guldenaar zijn laatste visles verzorgd voor de basisschoolleerlingen Gemert-Bakel. Na vele jaren nam hij afscheid als Vismeester.

Sinds 2007 heeft Fred zich vrijwillig ingezet om het sportvissen bij de basisschoolleerlingen meer bekendheid te geven. Dit deed hij door de kinderen actief kennis te laten maken met het sportvissen maar zeker ook met de natuur in en rond het water. Hij verzorgde in de ochtenden een presentatie op de scholen waarin hij enthousiast vertelde over de onderwaterwereld, het sportvissen en antwoord gaf op de vele vragen die gesteld werden. Voor veel kinderen en hun leerkrachten onbekend terrein. ’s Middags volgde dan het praktijkgedeelte aan de visvijver. Niets leuker dan kinderen hun allereerste vis te zien vangen. Dit deed hij samen met een enthousiast groepje vrijwilligers van onze vereniging.

Fred heeft het schoolvissen in onze gemeente, en soms ook daarbuiten namens sportvisserij Zuidwest Nederland, duidelijk op de kaart gezet. Aan ons als vereniging de taak om het pionierswerk van Fred nu voort te gaan zetten.

Fred , wij als HSV Ons Genoegen Gemert, de jeugdcommissie maar zeker ook de schoolkinderen gaan je inzet zeker missen.

Namens hun en ons nogmaals bedankt.