Roofviscursus 2020-01 groot succes

Dinsdag, 3 maart 2020

Mark Verhoeven organiseert 1ste roofviscursus 2020

Snoek cursus 1 maart 2020 wederom een groot succes!

Arno de Wit en Jan van Wanrooij al vroeg in de ochtend van zondag 01 maart 2020 bij het Clubgebouw D’n Opsteker, Bisonstraat 77 te Gemert.
Vandaag zou de 2de snoek cursus plaatsvinden (de eerste van 2020), georganiseerd door de Jeugd Commissie van HSV Ons Genoegen Gemert.

De aanmeldingen voor deze dag waren 7 jeugd vissers van HSV Ons Genoegen Gemert die nog geen diploma hadden voor de snoek cursus.
De cursus was vandaag in handen van Mark Verhoeven, een zeer ervaren snoekvisser uit Heesch.

Ons dank is groot want zonder Mark was de cursus niet doorgaan.

In het kort de cursus:
  1. Waarom deze snoek cursus?
  2. Waar en waarmee kun je snoeken, bv welke wateren, soort hengel, lijn gebruik.
  3. Wat heb je nodig als je gaat snoeken?
  4. Wat voor kunstaas hebben we?
  5. De Kieuw Greep!
  6. Wanneer mag je wel vissen op de snoek en wanneer niet!

Na deze belangrijke punten is het ook goed om het in de praktijk uit te voeren.
Mark heeft eerst op de stijger van Visvijver De Dribbelei, het werpen en binnen halen van je Kunstaas, aan de jongens laten zien, hoe het moet. De zeven enthousiaste jongens mochten het nu zelf in de praktijk doen.
Daarna gingen de jongens samen met Mark en Jan op de grote vijver. Er werd 1 kleine snoek in nog geen half uurtje gevangen. De grotere bleven weg, maar daar kwam verandering in. Nadat ze allemaal rond 12 uur op de stijger bij de clubgebouw hadden verzameld werd er twee mooie snoeken gevangen, eentje was zelfs 57 cm. De jongens waren heel blij met deze 2 exemplaren en konden de Kieuw Greep zien, uitgevoerd door Mark. Nogmaals ons dank aan Mark voor het geven van de cursus en voor de dobbers die hij heeft uitgedeeld aan de jongens.

Tot de volgende keer, bij genoeg aanmeldingen zullen we deze cursus weer geven.

Met vriendelijke groeten,
Jeugdcommissie in samenwerking met HSV Ons Genoegen Gemert

Foto van deze roofviscursus, zie Multimedia/Foto albums of klik hier.