Inschrijven Jeugdcursussen 2021

Foutmelding

Basiscursus vijvervissen (witvis) Junioren:

Bij voldoende inschrijvingen wordt er door Hengelsport vereniging Ons Genoegen Gemert, een viscursus georganiseerd voor de jeugd.
Deze beginnerscursus is speciaal bedoeld voor jongens en meisjes van 6 t/m 14 jaar.
Heb je al eens gevist of wil je dit seizoen of komend seizoen beginnen, dan is dit je kans om op een leuke manier de basistechnieken te leren. Door middel van goede uitleg en praktische tips leer je op een verantwoorde wijze te vissen. Natuurlijk ga je ook zelf vissen aan de vijver tijdens deze dag. Hiervoor zijn voldoende begeleiders aanwezig die je dan kunnen helpen.

Wat leer je tijdens de cursus:
•Welke vissen kan ik vangen op de vijver.
•Vissen kunnen herkennen
•Wat heb je nodig om te vissen
•Wat is wedstrijdvissen
•Zelf een vislijn met dobber en haak maken
•Vissen met de vaste hengel
•De gevangen vis op een goede manier onthaken en terugzetten.

De cursus is kosteloos voor jeugdleden van onze vereniging.
(Lid ben je automatisch als je een (Jeugd)Vispas of vijverpas 2021 hebt van onze vereniging)

Ben je nog geen lid en wil je toch deelnemen dan zijn de kosten € 7,50.
Als je na de cursus besluit lid te worden, worden de cursuskosten van € 7,50 in mindering gebracht op de kosten van JeugdVispas of vijverpas.

Alle benodigde materialen zijn tijdens de cursus aanwezig en worden verzorgd door HSV Ons Genoegen Gemert.
En voor het vissen is het verstandig om een stoel,regenkleding en laarzen mee te brengen.
Laarzen mogen niet in het clubgebouw gedragen worden, dus zorg dat je een paar schoenen bij hebt.

Denk ook aan een lunchpakketje!

Zondag: NOG NIET BEKEND - 2021
Tijd: 10:00uur – 14:00uur.
Rond 12:00uur gaan we gezamelijk eten
Vanuit de jeugdcommissie wordt er voor een worstenbroodje en drinken gezorgd. Je eigen brood meebrengen mag uiteraard ook.
Locatie: Clubgebouw D’n Opsteker aan de Bisonstraat 77 te Gemert (Visvijver De Dribbelei).

Jeugdcursus voor gevorderden

Deze gevorderden cursus is bedoelt voor jeugdleden die bekend zijn met de basisbeginselen van het vissen, dit verkregen door bv. het hebben gevolgd van de basiscursus vissen.
Inhoud cursus:
  • Theorie en praktijk
  • Welke verschillende vismethodes kennen we
  • Omgaan met werphengel - feeder
  • Ideeën vanuit de jeugdleden

Denk ook aan een lunchpakketje!

Zondag NOG NIET BEKEND - 2021
Tijd: 10:00uur – 14:00uur.
Rond 12:00uur gaan we gezamelijk eten

Roofviscursus Junioren

Op de Gemertse visvijver is het VERBODEN te vissen op roofvis voor:
  • Jeugdleden (kinderen) jonger dan 12 jaar
  • Jeugdleden 12 jaar (peildatum 01 januari van seizoen) tot en met 16 jaar die niet in het bezit zijn van een geldige roofvistoestemming van HSV Ons Genoegen Gemert
Een roofvistoestemming is alleen te verkrijgen door jeugdleden van HSV Ons Genoegen Gemert door het volgen van een roofviscursus welke periodiek, afhankelijk van aantal aanmeldingen gegeven.

Ben jij 12 jaar of ouder, ben jij in het bezit van een snoek- of spinhengel, en wil je meer weten over snoekvissen?
In de maand oktober en/of november willen we met jullie op een zondag gaan snoeken op de vijver.
De datum staat nog niet vast die kunnen we bepalen aan de hand van jullie voorkeuren.

Op een zondag gaan we dan snoeken.
Het is de bedoeling dat jullie om 10:00 uur aanwezig zijn in het clubgebouw, daar krijgen jullie uitleg over het snoeken.

Op deze dag leren jullie:
  • hoe je een snoek/spinhengel optuigt.
  • Hoe vis je op snoek, met de plug, blinker of een shad.
  • Hoe landt en onthaak ik een gevangen snoek.
Daarna gaan we enkele uurtjes snoeken met ervaren snoekvissers.
Eindtijd voor deze dag is om ongeveer 15:00uur

Wat heb je nodig:
  • Een snoek- of spinhengel
  •  Jeugdvispas of vijverpas van HSV Ons Genoegen Gemert
  •  Regenkleding + laarzen
  •  Evt. Lunchpakket
LET OP!! Ons clubgebouw zijn het dragen van laarzen NIET toegestaan, zorg dat je een paar schoen meeneemt.

Zondag: 24 oktober - 2021
Tijd: 10:00uur – 15:00uur.
Gezamelijke lunch: 12:00uur

Registratie en persoonsgegevens:

Deelname basis cursus
Deelname gevorderden cursus
Deelname roofvis cursus
Roepnaam
Achternaam
Geboortedatum (dd-mm-jjjj)
In bezit van JeugdVispas of vijverpas
Vispas-, of vijverpasnummer
Lid van HSV Ons Genoegen Gemert