Visvijver De Dribbelei

Onze vijver, visvijver De Dribbelei aan de Bisonstraat in Gemert, heeft een goede bezetting aan verschillende vissoorten, zoals:

• Brasem
  • Zeelt
  • Blankvoorn
  • Karper
  • Snoek
  • Baars en nog vele andere soorten

De visstand wordt jaarlijks goed in de gaten gehouden, indien nodig wordt de populatie met de benodigde vissoorten aangevuld.

Het hele jaar door is er goed vis te vangen en echt de moeite waard om het zelf eens te proberen.

HSV Ons Genoegen Gemert heeft Sportvisserij Nederland in 2014 verzocht een advies te geven over het visstandbeheer en de inrichting van de visvijver de Dribbelei. Dit schriftelijk advies kun je hier downloaden.

Dankzij de jaarlijkse Aalscholverwacht van ± 01 november t/m ± 31 maart houden vrijwillige leden en bestuursleden elke ochtend "wacht". Bij signalering van eerder genoemde "zwartvissers" worden deze aalscholvers verjaagd door de twee dienstdoende vrijwilligers.

Eigen visvijver is aangelegd in 1984 en is ±3,5 hectare groot, gelegen tussen de rondweg Zuid-Om en de Bisonstraat te Gemert.

De visvijver wordt tijdens wedstrijden opgedeeld in 2 vijver; De grote vijver en 't Gatje.

Het is VERBODEN te nachtvissen op onze visvijver het is VERBODEN OM VIS MEE TE NEMEN.

Dieptekaart

Hieronder kun je de dieptekaart van Visvijver De Dribbelei downloaden in 2D of 3D door op de afbeelding te klikken.

2D dieptekaart

3D dieptekaart